یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۲:۴۳:۰۰

معاون وزیر نفت گفت:
واگذاری مدیریت تحقیق و توسعه 58 مخزن نفتی و گازی به دانشگاه
باشگاه خبری فراساحل: معاون وزیر نفت گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مدیریت بخشی از تحقیق و توسعه ٥٨ مخزن نفتی و گازی کشور که ٧٠ درصد از ذخایر کشور را شامل می‌شود در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، رکن الدین جوادی در سمینار و کارگاه هم‌اندیشی شرکت ملی نفت ایران با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی که صبح امروز (سه شنبه 23 دی ماه) برگزار شد، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مدیریت بخشی از تحقیق و توسعه ٥٨ مخزن نفتی و گازی کشور که ٧٠ درصد از ذخایر کشور را شامل می شود در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد؛ برای رسیدن به این هدف، به صبر و حوصله زیاد از سوی دانشگاه‌ها و صنعت نفت نیاز است. جوادی افزود: نیمه نخست بهمن ماه امسال قرارداد رسمی مطالعات تولید نفت و افزایش ضریب بازیافت از مخازن نفتی با هشت دانشگاه معتبر کشور امضا می‌شود. معاون وزیر نفت تصریح کرد: صنعت نفت بر هم‌فکری و تعامل با دانشگاهیان تاکید دارد از این رو همواره دانشگاهیان را برای ایجاد ارتباط نزدیک بین صنعت نفت و دانشگاه دعوت می‌کند.

جوادی گفت: شرکت ملی نفت از نظر نیروی انسانی و هزینه‌ها این پروژه را حمایت می‌کند، اما این حمایت با حساسیت انجام خواهد شد، همچنین در وزار ت نفت نیز یک نهاد عالیه با مدیریت معاونت پژوهش و فناوری این وزارت خانه تشکیل شده که بر همکاری دانشگاه با شرکت ملی نفت ایران نظارت خواهد داشت. وی به اولویت نخست صنعت نفت در توسعه بالادستی اشاره و تصریح کرد: مشکلاتی نظیر افت تولید، پیچیده‌شدن شرایط مخزن، تامین سرمایه و غیره نیازمند چاره جویی است که امیدواریم با تعامل نزدیک با دانشگاهیان، این مشکلات رفع شود. جوادی با بیان اینکه تاکنون همکاری‌های مشترک بین دانشگاه و صنعت نفت زیاد بوده است، گفت: اما به دلیل نبود انسجام هدف‌دار و درازمدت، کاربرد چندانی از این همکاری‌ها ایجاد نشده است. جوادی با بیان اینکه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با توسعه دانشگاه‌ها و خودباوری صنعت نیروهایی زیادی به بار نشستند، گفت: مدیریت صحیح امور با انجام پژوهش‌های سازمان‌یافته و به کارگیری نیروهایی فرهیخته محقق می‌شود دراین صورت با شتاب توسعه در دنیا همراه خواهیم بود. معاون وزیر نفت اذعان کرد: صنعت و دانشگاه برای تحقق امر توسعه باید بکوشند و این را مسولیت سازمان خود بدانند بدین معنا که زمانی که  مخاطره‌ای ایجاد شد بکوشیم این حرکت کند و متوقف نشود.


  کد خبر : 283
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :